12:42

Minimalistyczna torba do szpitala



torba do szpitala






Lista rzeczy do szpitala dla mamy i dziecka. 
Można kupić ogromną ilość rzeczy za mnóstwo pieniędzy. Tylko po co. Na oddziale spotykałam matki z walizkami jak na wyjazd 2 tygodniowy. Zmieściłam się w małą walizkę plus siatkę z pieluchami i 3l wody.To co najważniejsze musisz mieć ze sobą znajdziesz poniżej. Zawsze warto sprawdzić czym dysponuje i co zapewnia szpital.
Byłam przygotowana ogółnie - paznokcie, nawilżenie ciała czy umyte zrobione włosy. Daje to lepsze samopoczucie w szpitalnej rzeczywistości i zapewnia pewność siebie, kiedy biega się w pidżamie z kroplami potu na czole (a może jeszcze z jakimś balonikiem;)) Do niektórych wymienionych przedmiotów, podaję nazwę firmy, ze względu na trudności jakie miałam z wyborem ich przy zakupie. Teraz zostały one przetestowane, więc mogę polecać. Cenię i zależy mi na maksymalnej jakości przy najbardziej rozsądnej cenie.
Gdybym miała pakować się jeszcze raz zrobiłabym to tak:
Mama:
- dokumenty (karta ciąży, dowód osobisty)
- jakiś rozweselacz - wzięłam na tablecie ulubione odcinki "Friends" (miedzy skurczami śmiałam się do łez) - ale można się obejść.
- koszule nocne x3 (jedna do porodu, polecam ciemną i krótką oraz tanią - nawet jak się wypierze, nie chce się jej już używać, dwie przystosowane do karmienia, bawełniane)
- szlafrok krótki i nie gruby - też można się obejść
- japonki pod prysznic
- kapcie
- biustonosze do karmienia, ale bez fiżbin. Kupiłam takie 2 packi w H&M i używałam je do końca karmienia. Bardzo polecam.
- majtki jednorazowe x2 opakowania
- podkłady poporodowe x 1 opakowanie
- podpaski extra chłonne x 2 opakowania
- ręcznik mały nie jasny
- płyn szare mydło "Biały Jeleń"
- szczoteczka, pasta, płyn do płukania ust - małe pojemności
- szampon - mała pojemność
- krem fluid i maskara do rzęs
- laktator (pomagał przygotować brodawkę i ściągnąć trudny tłusty pokarm - pierwsze 10-20 ml)- używałam tylko Avent i byłam bardzo zadowolona. 
- Bephanten maść do smarowanie pupki i brodawek 
- nakładki sylikonowe na brodawki (stosowane co któreś karmienie, ratują przed pękaniem, zakrztuszaniem się przy pełnej piersi, na początku trzeba wykonać parę prób z dzieckiem, żeby się nauczyło) - Avent polecam
- poduszka typu kura np. La Millou - warto ze względu na wygodę przy karmieniu. Plecy nie bolą. Być może jest to fanaberia, zgodzę się. Ale ułatwia te piękne, ale bolesne początki macierzyństwa.
- podkłady na łóżko - komfort, że nie zabrudzimy pościeli - polecam Babydream z Rossman.

Dziecko:
- pampersy - opakowanie 42 sztuk rozmiar 1
- chusteczki
- pieluszki tetrowe x2 
- rzeczy na wyjście plus odzież wierzchnia

Coś do jedzenia. Przyda się:)

Proszę, CHECK LISTA do pobrania TUTAJ.

A zdjęcie nie moje, a Edy, której bardzo dziękuję.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Copyright © 2016 PoProstuMniej , Blogger